Wednesday, July 22

gerhana

tutututu tut...tutututu tut...terus aku bgun..pagi ni tepat kul 8.15pg..smata2 xnak terlepas tgok gerhana matahai separa...buka mata tgok kat tingkap..cntikk..matahari betul2 tgh2 tgkap bilik aku...tapi kelabu je aku tgok...asap @ jerebu tutp kot.huhuhuhu...

aku ingt lagi mase skolah dulu..kalo xsilap aku tahun 1996@a995 penah sekali berlaku gerhana matahari penuh...mase tu kalo xsilap aku drjah 5@6...kecik lagi..xtahupape..tapi aku tahu la ape gerhana matahari tu(xla bengap sgt) sb cikgu Alam & Manusia aku ajar..(aku ingt cikgu Zulkifli yang ajar)...sbelum masuk kelas, kami semua beratur kt padang perhimpunan sekolah..cikgu bg kat kami plastik itam(ala-ala negetif filem kamera kuno tu) satu sorg untuk tgok direct...fuh!! bersemangat kami..jakun la katakan..hihihi...rase bangga je boleh tengok..

tapi ari ni aku bengap sket..aku g pandang terus kat matahari tu...otomatik mata aku jadi silau...bile kelip2 cm ade tompok2 itam...silau seh..pening aku..denyut2 kepala..ye..memang aku bengap, sb xde cikgu lg yg bg instruction...dan padahnye di hari gerhana ni..mood aku memg gerhana...aku pening kepala sampai sekarang....

0 orang cakap: